Ladataan Tapahtumat

« All Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Vasemmiston sote- ja maakuntaseminaari

toukokuu 5 @ 11:00 - 16:00

Tervetuloa lauantaina 5.5. Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston sote- ja maakuntaseminaariin klo 11-16! Paikkana on Hotelli Lasaretin (Kasarmintie 13b, 90130 Oulu) Yrjö-sali

Erityisesti tuleviin maakuntavaaleihin liittyvistä aihepiireistä alustavat alan huippuasiantuntijat, joiden virittämien alustusten ja keskusteluiden jälkeen suunnittelemme yhdessä Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston maakuntavaaliohjelmaa.

Tilaisuudessa alustavat Juhani Lehto, joka on sosiaali- ja terveyspolitiikan emeritusprofessori Tampereen yliopistosta. Hänen puheenvuoroaan kommentoi PPSHP:n valtuuston pj, kaupunginvaltuutettu Anne Huotari.

Tulevaan maakuntaan tulevista soten ulkopuolisista asioita taustoittaa Pohjois-Pohjanmaan maakuntajohtaja Pauli Harju. Hänen puheenvuoronsa jälkeen Vasemmistoliiton kansanedustaja, maakunnan rakennetta muun muassa puineen hallintovaliokunnan jäsen Matti Semi Pohjois-Savosta kertoo Vasemmistoliiton näkökulmasta.

Lopuksi pidämme yhteisen työpajan, jossa käsittelemme ja kehitämme eteenpäin luonnosta Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston maakuntavaaliohjelmaksi.

Tilaisuus on maksuton sisältäen osallistujilleen! Pyydämme etukäteisilmoittautumisia erityisruokavaliotoiveineen 29.4. mennessä sähköpostitse osoitteeseen jaakko.alavuotunki@vasemmistoliitto.fi tai tekstiviestillä numeroon 0500 584 055.

Tilaisuuteen ovat siis tervetulleet kaikki tulevan maakunnan asioista kiinnostuneet vasemmistoliiittolaiset! Alla tarkempi aikataulu, joka voi vielä hieman elää

Klo 11-11.30 Juhani Lehto ”Sote-uudistus asiantuntijan näkökulmasta”

Klo 11.30-11.45 Anne Huotari Kommenttipuheenvuoro: ”Sote-päätöksenteko uudessa maakunnassa luottamushenkilönä”

Klo 11.45-12.15 Keskustelu sote-asioista, mahdollisuus kysyä asiantuntijoilta

Klo 12.15-13.00 Lounastauko

Klo 13-13.30 Pauli Harju ”Mitä kaikkea uudessa maakunnassa on muuta kuin sote?”

Klo 13.30-14.00 Matti Semi ”Uuden maakunnan hallinto Vasemmistoliiton näkökulmasta”

Klo 14-14.30 Keskustelu maakunta-asioista, mahdollisuus tiedustella asiantuntijoiltaKlo 14.30-15.00 Kahvitauko

Klo 15.00 – 16.00 Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston maakuntaohjelman valmistelu työryhmittäin.

FacebookTwitterGoogle+

Tarkemmat tiedot