Eduskuntavaaliehdokkaat

Eduskuntavaalit järjestetään huhtikuussa 2019! Pohjois-Pohjanmaan Vasemmisto on jo asettanut vaaliin 14 ehdokasta ja Kainuun Vasemmisto kolme. Pohjois-Pohjanmaan vasemmiston ehdokkaiden kampanjaa voit tukea helposti Holvin kautta.

Karita Alanko 82

Olen 54-vuotias oululainen. Minulla on kaksi aikuista lasta ja neljä lastenlasta. Olen luonteeltani avoin ja erilaisten ihmisten kanssa toimeen tuleva. Oma-aloitteisuus ja vuorovaikutustaidot kuuluvat osana luonteenpiirteisiini.

Markku Eilola-Jokivirta 83

Olen perheellinen prosessiteollisuudessa työskentelevä automaatioerikoisosaaja. Lähes kolmenkymmenen vuoden työhistoria on opettanut mitä työn tekeminen on. Olen toiminut pitkään erilaisissa luottamustehtävissä ammattiyhdistysliikkeessä, pankin edustajistossa ja yhteiskunnassa. Parhaaseen tulokseen päästään neuvottelemalla ja ottamalla kaikkien näkemykset huomioon, olen realisti.

Anne Huotari 85

Hei, olen 59-vuotias sosiaalialan ammattilainen Oulusta. Olen onnellisesti naimisissa Juha Haapalan kanssa. Aikuiset tyttäreni asuvat perheineen Etelä-Suomessa, joten 10-vuotias mummon Isabella asuu kaukana. Koulutukseltani olen sosionomi (AMK, 2015) ja merkonomi (1979). Lisäksi olen suorittanut opintoja avoimessa yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa mm. valtio-opista, Lean-valmennuksesta ja kestävästä johtamisesta.

Risto Kalliorinne 88

Risto Kalliorinne on 47- vuotias oululainen perheenisä ja vasemmistopoliitikko. Kokemusta on kertynyt eduskunnasta kansanedustajana (2011-2015), maakunta- ja kuntapolitiikasta (1997-2019) sekä ammattiyhdistystoiminnasta (JHL ja PAM). Tällä hetkellä hän toimii Oulun kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja ja työskentelee Palvelualojen ammattiliitto PAM ry:n järjestöjohtajana. Politiikassa Risto on aina heikomman puolella ja kamppailee pohjoisen työllisyyden sekä tavallisten työntekijöiden elämän parantamiseksi

Olli Kohonen 89

Olen 38-vuotias sairaanhoitaja ja filosofian maisteri Oulusta. Toimin kunnallispolitiikassa Oulussa ja Pohjois-Pohjanmaan Vasemmiston puheenjohtajana. Olen isä, puoliso ja jalkapallointoilija.

Minulle tärkeimmät arvot ovat tasa-arvoisuus, yhdenvertaisuus ja oikeudenmukaisuus. Mielestäni kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita.

Ville Luotola 92

Ville Luotola – liikkuvan äänestäjän valinta! Olen 30-vuotias jalkapalloseuran toiminnanjohtaja Oulusta, harrastuksinani opiskelen kasvatustieteen maisterin tutkintoa ja maailmaa sekä pyrin liikkumaan aktiivisesti.

Suvi Röntynen 97

Syntynyt 1982. Ravintola-alan ammattilainen. Esimies. Kolmen lapsen äiti. AY-aktiivi. Martinniemeläinen. Suorasanainen ja kovaääninen duunarin puolustaja.

Hanna Sarkkinen 98

Olen 30-vuotias kansanedustaja Oulusta, koulutukseltani olen filosofian maisteri. Haluan jatkaa työtäni paremman maan ja maailman puolesta, mutta siihen tarvitsen teidän apuanne. Eduskuntavaaleissa tärkeintä on eriarvoisuuden kaventaminen, sivistyksen ja koulutuksen arvon palauttaminen ja ilmastonmuutoksen hillintä. Rakennetaan yhdessä Suomea, jossa jokaisella on oikeus luottaa tulevaisuuteen.