Tule mukaan

Vasemmistoliitto toimii jäseniensä ja kannattajiensa avulla. Toiminta Vasemmistossa ei edellytä jäsenyyttä. Mukaan toiminaa, vaikuttamaan ja ideoimaan ovat tervetulleita myös äänestäjät, kannattajat tai muuten vaikuttamisesta tai mukavasta yhdessäolosta kiinnostuneet.

Puolueen asioista päättävät kuitenkin sen jäsenet järjestäytyneissä organisaatioissa. Jäsenet toimivat omissa paikallisissa yhdistyksissään eli puolueosastoissa sekä alueidensa eli piirien organisaatioissa. He vaikuttavat kunnallisiin ja maakunnallisiin päätöksiin valtuutettuina tai valtuutettuja evästäen. Jäsenet myös päättävät puolueen kehityksestä, politiikan sisällöistä ja valitsevat puoluejohdon.

Jäseneksi voit liittyä kannatusmielessä tai aktiivinen toiminta mielessä. Jäsenyys ei edellytä aktiivisuutta, vaan jäsenenä voi olla myös kannatusmielessä. Jäsenyys kuitenkin mahdollistaa sitä haluaville väyliä vaikuttaa ja toimia puolueessa ja puolueen kautta.

Liity rohkeasti tai kysy lisätietoa jäsenyydestä. Jäsenet ovat voimavaramme ja uudet jäsenet ovat aina lämpimästi tervetulleita!

Lisätietoa jäsenyydestä ja liittymisestä täältä