Oulun virtuaalinen vappu

Vappua ei ole peruttu, mutta vallitsevassa tilanteessa vapun juhlinta siirtyy some-kanaviimme. Toivotamme kaikki lämpimästi tervetulleiksi mukaan!

Tällä kertaa juhlimme vappua Facebook- ja Instagram-tileillämme. Juhlintaan kuuluu perinteiden mukaisesti työväenmusiikkia ja puheita, mutta myös menneiden vuosikymmenten vappujen kuvagalleria sekä vappuaattona Facebookissa lähetettävä Etä- työväenvappu -talk show.

Vappupäivänä 1.5. kello 10 Oulun Vasemmiston työvaliokunnan jäseniä käy SAK:laisten kanssa pienellä porukalla viemässä Vakaumuksensa puolesta henkensä menettäneiden muistomerkille kukkalaiitteen. Oulun Vasemmiston puolesta kukkalaitteen laskee muistomerkille puheenjohtaja Rauno Hekkala, joka pitää tilaisuudessa myös puheen. Tilaisuus taltioidaan suorana Oulun Vasemmiston Facebook-sivuille. Myös Raatinsaaren vankileirin muistomerkille viedään kukkalaite.

Rohkaisemme kaikkia oululaisia vapun juhlijoita julkaisemaan somessa vappuaiheisia päivityksiä ja käyttämään aihetunnistetta #oulunvirtuaalivappu2020

Etä- työväenvappu – virtuaali-iltamat vappuaattona

Kupliva, maailmanlaajuinen ja interaktiivinen talkshow vapun hengessä!

Aika: 30.4. klo 18-21
Paikka: Oulun Vasemmiston Facebook-tili

Isäntinä kuplettipoppari Jukka Takalo sekä ITE-striimaaja ja näyttelijä Joose Mikkonen. Vieraina mm. kansanedustajat Hanna Sarkkinen, Paavo Arhinmäki ja Anna Kontula sekä Tuiran erikoiskirjeenvaihtaja Hilkka Haaga.

Musiikkia, lavatyöväenrunoutta, keskustelua, puhetta, pölinää ja kuohuvan kohottelua. Yleisö voi osallistua ja vaikuttaa iltamien etenemiseen kommenttiraidalla.

Tervetuloa mukaan! Klikkaa itsesi tapahtumaan tästä linkistä. Suora linkki talk showhun jaetaan Facebook-tapahtumassa ennen lähetyksen alkua. Lähetystä seurataksesi tarvitset ainoastaan Facebookin.

Tänä vuonna vappuna ollaan etä,

paikalle tulee vaikka ketä.

– Jukka Takalo

Lisätiedot Etä- työväenvapusta:
Oulun Vasemmiston kunnallisjärjestön vpj Suvi Röntynen 040 732 0197

Vasemmistoliiton valtakunnallinen etävapputilaisuus

Aika: vappupäivä 1.5. klo 12 alkaen
Paikka: Vasemmistoliiton Facebook-tili sekä YouTube-kanava

Vappulähetys alkaa vapunpäivänä 1.5. klo 12. Vappupuheen pitää livenä vasemmistoliiton puheenjohtaja, opetusministeri Li Andersson, ja lisäksi mukana on ainakin musiikkia ja vapputervehdyksiä.