Oikeiston paniikkiratkaisut heikentävät Oulun mainetta työnantajana

Julkaistu Kalevassa 20.11.2020

Vasemmistoliiton kunnallisjärjestö tuomitsee Oulun kaupungin henkilöstön huonon kohtelun ja huonosti valmistellut paniikkiratkaisut. Kaupunginhallituksen oikeistopuolueet (kok, kesk ja ps) ovat lähteneet tielle, joka heikentää oululaisten palveluja ja henkilöstön asemaa. Jo nyt on nähtävissä esimerkiksi hyvinvointipalveluissa työvoimapulaa, joten huonot päätökset ateria- ja puhtauspalveluiden henkilöstön ulkoistuksineen aiheuttavat työssä jaksamisen ongelmia ja huonon työnantajakuvan. Palkintojen jakaminen niille, jotka eivät osallistu mielenilmauksiin, on huonoa henkilöstöpolitiikkaa.

Kaupunginvaltuuston ja -hallituksen täpärät äänestyspäätökset, viimeisimpänä oikeiston kulttuurivastainen esitys teatterin avustuksen leikkaamisesta, ovat osoitus paniikinomaisesta asiantuntemattomasta päätöksenteosta. Päätökset tulee valmistella tietoon perustuen hyvin ja muistaa, että hyvinkohdeltu henkilöstö tuottaa parempia palveluja, toteaa vasemmistoliiton Oulun kunnallisjärjestö.

Vasemmistoliiton Oulun kunnallisjärjestön syyskokous

Lisätiedot varapj Suvi Röntynen